Bronnen

Bronnen

 Beter BijLeren. (z.d.). Methode BijdeHand studievaardigheden - Beter BijLeren. Geraadpleegd op 9  december 2025, van https://www.beterbijleren.nl/diensten/methode-studievaardigheden/

Digiwijsheid (2025). Bee-bot. Geraadpleegd op 6 december 2025. Bee-bot - Lees verder op Digiwijsheid

EigenwijsNext. (z.d.). EigenwijsNext. Geraadpleegd op 26 november 2025, van https://www.eigenwijsnext.nl/

Expertise punt digitale geletterdheid (z.d.), primair onderwijs. Primair onderwijs - EPDG

Integraal personeelsbeleid (IPB) - uitleg begrippen onderwijs.. (z.d.). https://wij-leren.nl/integraal-personeelsbeleid.php

Kennisnet, (z.d.), stellingen doelen. Geraadpleegd op 18 november 2025. 3_Stellingen doelen - Meesterstuk - Dagonderwijs (25/26)

Kwink. (z.d.). Daarom Kwink. Kwink op School. Geraadpleegd op 28 november 2025, van https://www.kwinkopschool.nl/daarom-kwink/

Kwink. (z.d.-b). Kwink voor burgerschap. Kwink op School. Geraadpleegd op 9 december 2025, van https://www.kwinkvoorburgerschap.nl/de-lessen/

Lammers, M. (2013). Juist in het openbaar onderwijs. Narthex, 13(4). Geraadpleegd op 28 november 2025, via https://www.vosabb.nl/wp-content/uploads/2013/11/Juist-in-het-openbaar-onderwijs.pdf

Lussen, M., Van der Pluijm, M., & Van der Vegt, A. L. (2022, 19 december). Samenwerken met ouders aan de ontwikkeling van het kind. Onderwijskennis. https://www.onderwijskennis.nl/kennisbank/ouderbetrokkenheid-en-onderwijskansen

Meijers, V., Hilbrands, M., Timmermans, A. C., & Hartman, E. (2022). Fit en Vaardig in het speciaal basisonderwijs. In University of Groningen & Universitair Medisch Centrum Groningen / Rijksuniversiteit Groningen, NRO. Geraadpleegd op 30 november 2025, van https://pure.rug.nl/ws/portalfiles/portal/688384151/eindrapport_fit_en_vaardig_in_het_speciaal_basisonderwijs.pdf

Ministerie van Algemene Zaken. (2025, 27 juni). Veiligheid op school. Veilig Leren en Werken in het Onderwijs | Rijksoverheid.nl. https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/veilig-leren-en-werken-in-het-onderwijs/veiligheid-op-school

Mommers, A., Verhoeven, L., & Houter, C. (2016). Veilig leren lezen: Kim-versie. Uitgeverij Zwijsen

Nederlands Jeugdinstituut. (2025). Gelijkwaardige samenwerking tussen school en ouders. https://www.nji.nl/kennis/sterke-basis-in-en-rond-school/gelijkwaardige-samenwerking-tussen-school-en-ouders#:~:text=en%20vervullen%20brugfuncties.-,Effecten%20van%20samenwerking%20voor%20kinderen,en%20eventuele%20leerachterstanden%20te%20compenseren.

OGO. (z.d.). Wat is OGO? - OGO. Geraadpleegd op 28 november 2025, van https://www.ogo-vereniging.nl/ogo/wat-is-ogo/

Pluspunt | lesmethode rekenen groep 3-8. (z.d.). https://malmberg.nl/basisonderwijs/methodes/rekenen/pluspunt

PO-Raad. (2023, 1 augustus). Bewegingsonderwijs. Geraadpleegd op 25 november 2025, van https://www.poraad.nl/onderwijskwaliteit/kerndoelen/bewegingsonderwijs

Qodio. (2025, 27 november). Home - Kwink op school. Kwink op School. https://www.kwinkopschool.nl/

Schraven, J. (2021). Zo leer je kinderen lezen en spellen: Handboek groep 2 t/m 8. Uitgeverij Pica.

Slo  (1 oktober 2025), digitale geletterdheid in het po. Geraadpleegd op 23 november 2025. Inhoudslijnen - SLO

Slo (juli 2025), deifinitieve conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid., geraadpleegd op 23 november 2025. Definitieve conceptkerndoelen burgerschap en digitale geletterdheid

SLO. (z.d.). Doelen jonge kind. Geraadpleegd op 28 november 2025, van https://www.slo.nl/thema/meer/jonge-kind/doelen-jonge-kind/

 Stichting lezen. (z.d.). de Bibliotheek op school - Stichting Lezen. Stichting Lezen. Geraadpleegd op 25 november 2025, van https://www.lezen.nl/activiteit/de-bibliotheek-op-school/?

Stichting Openbaar Onderwijs. (2020). Toelichting kernwaarden openbaar onderwijs. Geraadpleegd op 28 november 2025, via https://www.openbaaronderwijs.nu/wp-content/uploads/2020/04/41.-Toelichting-kernwaarden-Openbaar-Onderwijs.pdf

Stichting Openbaar Onderwijs. (z.d.). Wat is openbaar onderwijs? Geraadpleegd op 28 november 2025, via https://www.openbaaronderwijs.nu/wat-is-openbaar-onderwijs/

Thomasencharles. (z.d.). Ouderbetrokkenheid. https://www.thomasencharles.nl/kindgesprekken-ouderbetrokkenheid/#:~:text=Gouden%20driehoek,de%20ontwikkeling%20van%20het%20kind.

Tip onderwijs. (2025, 26 januari). Handelingsplan | Uitleg alle onderwijsbegrippen. Tip Onderwijs. https://tiponderwijs.nl/begrip/handelingsplan/

Van Leeuwen, N., Blonk. (2024). Databank effectieve jeugdinterventies: beschrijving ‘School-Wide Positive Behavior Support’. In Nederlands Jeugdinstituut [Report]. Geraadpleegd op 24 november 2025, van https://www.nji.nl/system/files/2021-04/Uitgebreide-beschrijving-School-Wide-Positive-Behavior-Support.pdf

Vereniging Openbaar Onderwijs. (z.d.). Kernwaarden openbaar onderwijs: gelijkwaardigheid, vrijheid en ontmoeting. Geraadpleegd op 28 november 2025, via  https://voo.nl/kennisbank/onderwijskundig-beleid/kernwaarden-openbaar-onderwijs/ 

Wij leren. (2022, 15 maart). Voegt schrijven - blokschrift of verbonden - iets toe? wij-leren.nl. Geraadpleegd op 25 november 2025, van https://wij-leren.nl/verbonden-schrift-blokschrift-ontwikkeling-leerlingen.php

Wij leren. (2024, 7 augustus). Het belang van vroeg engels leren in de onderbouw van het basisonderwijs. wij-leren.nl. Geraadpleegd op 29 november 2025, van https://wij-leren.nl/aanbieden-engels-onderbouw-bo-beheersing-engels-later.php

Zwijsen. (z.d.). Pennenstreken - Inhoud en didactiek Pennenstreken 3 - Uitgeverij Zwijsen. Zwijsen Breng Leren Tot Leven. Geraadpleegd op 25 november 2025, van https://www.zwijsen.nl/lesmethodes/pennenstreken/hoe-het-werkt/